Thursday, April 14, 2011

p a s a L c L a i m y o w

okay.. kepada budak2 sekolah yang baru nak kerja tu.. meh la den aja cmno kome2 nak cLaim.. cara yang bersih punye ehh... don't cheat2 tau.. xhalal duet tuh.. T__T


dulu time me first2 masok keje... naseb la ada kakak ni assist... okay amik borang ni... wat cmtu... cmni... bla bla bla... pastu bila sampai part kite nak claim mileage... saya pun dengan banggenye pegi la google (untuk cari distance laa).. hehs kan de google maps yow.. ^^


cmni la rupenye.. tuk hari ni punye cLaim eh... =P

so.. tadi saya amik laluan plus.. lebih kurang 50km.. return jadi la 100 km kan..??!!

cLaim saya rini is = 0.60*100 = RM60 hengget.. hoyeaah =P
tol xde.. sbb bos yg byr hehe
p/s: rate kiterang 60 sen/km huhu maybe org len lagi tinggi kot hurm


mende ni automatic je saya terpk sendiri cmne nk cari distance.. sbb klu tengok cara kakak ofis saya claim.. mmg hebat la. dia main agak je jarak brape.. T__T let say from our office g serdang.. return dlm 30km.. =|


then saya yang naif ni tanya la.. waaa cmne akak tau jarak dia cmtu.. dia pn kate agak2 je.. hurm. saya bukan ape la.. klu terkurang dari jarak sebenar its okay.. tpi klu over mileage kan dah jadi lain fufufu


so saya ckp la kat dia.. err bole guna google maps kan.. cm lagi accurate lerr... hoho just plih je jln mana yg anda lalu.. ngeeee =D *she thanked me for that... sbb dia pn bru terpk... ape daaaa -__-'


ada lagi satu cerita best.. pasal kawan saya sorg ni yang keje gov. dia kate mmg suke la bab claim.. huahua fiiine mmg la ko suke.. ade patut dri putrajaya g parlimen anda claim 100km..!! WTF.. tengok bawah ni okay.. lebih kurang 70-75km je pun... i was so surprise la. *tapi xpe dia bukan islam.. biokan la beliau =D


see tu la yang bagusnya google maps ni.. sbb dia bg byk possibility tuk anda lalu.. so agak2 la my fren tu duk ckp dia amik jarak yg plg jauh. ni ha... plg jauh pn 76km kot..!! pfffffffffffffffffffft... xbaek tauuu >__<



p/s: sok saya nak g kL plak.. ngeh2.. jarak dlm 50km pun... pffffffffft. pastu bulan ni saya nak claim pasal bil tepon saya... yg saya gune wat call international... dlm 60 hengget gak la.. huhu then my registration tuk graduate engineer tu pn bole claim upenye hehs.. =P

2 comments:

Anonymous said...

money is the root of all EVIL


tapi bile pasal claim dia paling excited.

jOan of arc said...

bia aaaa

tau tak cLaim tu ape? it is when u use ur OWN money for work purpose which supposely to be covered by ur company.. tu pasal bolet claim ngeeee =D

they just pay back my money yow.. ^^ bweeek