Wednesday, June 6, 2012

ignorance

topic hari ni bertajuk ignorance.


saya perasan saya sekarang dah makin banyak melupakan daratan. contohnya kalau dulu saya selalu bace sokkaba (surat khabar) mesia setiap hari. yela supaya nanti balik mesia tak de la katak bawak tempurung. dan nanti nak exam PTD pun senang sebab tau banyak jugak pasal isu semasa hehs


akan tetapi disebabkan oleh penyiaran berita yang sangat tidak relevan, kebanyakannya berunsur politik jahat dan fitnah maka saya pun jarang2 baca sokkaba. kalau rajin pun tengok sikit bahagian sukan aaah tu pun banyak baca pasal epl so bbc pun dah provide news tu. dan kerana sekarang kita bole subscribe newsfeed dekat fb maka banyak berita pun tahu dari fb juga (ceh patut la.. fb ni menyampaikan cerita lagi cepat dari sokkaba sendiri)





maka ada satu peristiwa yang berlaku yang menyebabkan saya tersentak.. apabila pada suatu petang sedang kami berjalan2 di dachau terjumpa orang mesia. dan disebabkan sikap ignorance ini lah saya tak sedar rupanya saya berjumpa dengan seorang VVIP. boleh tak kenai.. adeis rasa nak hempuk juga diri sendiri. walhal muka beliau banyak terpampang di dada akhbar. haa tu la pasal.. sikap ignorance hang tu padan muka




jadi sejak hari itu saya pun rajin sikit lah baca2 paper online.. menambah pengetahuan okay. memang banyak isu tidak relevan tapi kita ada hak untuk memilih bahan bacaan mana yang terbaik. so klik2 baca isu yang patut je ler.. tak yah bace mende2 lain


okay peace all... selamat membaca

No comments: